Search This Blog

Thursday 18 August 2016

Untung Ke Rugi Simpan/ Bisnes Emas-- Jawapan Untuk Beginner

Mengapa saya berniaga emas?
Ramai bertanya soalan ni kepada saya..

"Adakah untung besar berniaga emas ni? Modalnya besar dan tak semua orang mampu menceburinya, apatah lagi menjualnya kerana tak semua mampu membelinya.."

Okey kat sini saya nak beri sedikit penjelasan.. Bagi yang dah buat sedikit kajian tentang perniagaan emas...pasti dah dapat sedikit gambaran dan familiar dengan term spread, buyback dan sebagainya. Carilah syarikat yang kukuh, yang sure jual emas dan dapat emas, harga pakej yang munasabah, harga beli yang rendah (Powergold beri harga kilang), serta buyback yang tinggi (spread rendah). Mana2 perniagaan memang perlukan modal ...modal bukan saja sebagai komitmen tetapi juga sebagai admin fees. 
Macam di Powergold, setelah dibuat sedikit kajian inilah syarikat yang menawarkan harga pakej yang mampu saya join...dan yang paling penting tak menjanjikan bulan bintang cakerawala dsbg... Berbalik pada statement di atas, bukan semua syarikat yang menjual emas memerlukan modal yang besar. Powergold menawarkan pakej serendah RM380... Tak perlu berpuluh2 ribu untuk jadi dealer dan ada bonus pulak bagi setiap gram yang dijual/ beli.. dan kita dah layak nak meniaga/simpan emas..ikut suka hati kita.

Okey ini antara asbab-asbab lain perniagaan emas patut menjadi pilihan semua:

1. Emas adalah aset / harta saya. Jika tidak terjual sekalipun, ia tetap "simpanan tetap" saya. Tidak terpengaruh dengan inflasi. Oleh itu nilai kekayaan saya sentiasa dilindungi.

2. Berniaga adalah sunnah. Memiliki emas sendiri juga adalah sunnah. Bukan sahaja untung pada nilai tapi pada amalan, insyaAllah.

3. Emas mempunyai nilai yang tersendiri. Ianya sentiasa diakui sampai bila-bila. Pernahkah kita dengar orang menafikan emas sebagai sesuatu yang berharga? Ia sentiasa nampak mahal di mata manusia walau pada paras harga mana sekalipun.

4. Berniaga emas tidak perlu bimbang akan perubahan trend seperti berniaga produk lain yang sentiasa perlu ikut kehendak semasa. Emas tetap emas dan ia sentiasa bernilai dan boleh dileburkan semula.

5. Sebagai usaha sampingan bagi menambah pendapatan sekaligus aset kerana targetnya adalah gram bukannya RM. Saya cuma tukarkan simpanan yang tidak akan digunakan kepada emas. Bukankah ianya lebih baik dari wang itu terperap dengan hanya mendapat dividen tunai yang sentiasa susut nilainya akibat inflasi?

6. Apa yang saya lakukan hanya menabung emas sama seperti menyimpan sebahagian dari pendapatan kita. Cuma setiap bulan saya akan membeli emas tak kira berapa harganya. Ianya "saving" saya. Sekiranya perlukan dana, hanya ke ar-rahnu untuk dapatkan pinjaman bercagar tanpa kehilangan aset saya.
Sekiranya seseorang tahu kelebihan menyimpan emas sahaja sudah cukup untuk membuatkan anda mendapat "aura emas" itu sendiri. Tidak perlu menjual pun sudah untung dari suatu sudut sebenarnya..
Banyak lagi kelebihan walaupun hanya menyimpan emas sahaja.

1 gram 1 bulan 1 keluarga
�JualGoldbarDinarEmas916�
‪#‎Najihahzukhairi‬
0173413644

1 comment:

  1. Strange "water hack" burns 2 lbs overnight

    At least 160 000 women and men are trying a easy and SECRET "liquids hack" to lose 1-2 lbs every night while they sleep.

    It's scientific and it works on anybody.

    Here are the easy steps for this hack:

    1) Go get a glass and fill it half the way

    2) Then learn this weight loss hack

    and become 1-2 lbs skinnier the very next day!

    ReplyDelete

Doa Murah Rezeki

Doa Murah Rezeki