Search This Blog

Wednesday 23 March 2016

Terima Kasih Mak & Abah Kerana Menjadikan Diri Ini Bebas Hutang

Bismillahirrahmanirrahim
Kali ni nak post gambar mak abah saya
Yang menjadi inspirasi kepada saya untuk menjadi penabung tegar
Supaya anak2 saya nanti tak perlu buat pinjaman PTPTN 
Bila mereka nak masuk IPT nanti
Inilah ibu bapa saya yang telah menyekolahkan saya dan membiayai pengajian Diploma & Degree saya di UiTM dan adik saya di Kolej INSPEN
Tanpa pinjaman
Walaupun mereka bergaji kecil
Saat awal2 masuk dunia pekerjaan
Saat kawan2 lain garu kepala bertungkus lumus melunaskan semula hutang PTPTN
Kami bebas belenggu tersebut dan ada baki gaji untuk buat tabung simpanan
Mak memang pantau gaji kami, belanja sikit kurang2 RM500 kena tolak tepi masuk tabung (masa bujang dulu la...)
Sekarang dah kahwin, perbelanjaan meningkat dengan belanja susu pampers dan yuran persekolah anak
Alhamdulillah saya masih lagi menabung
Tapi menabung cara bijak
Biar sikit RM masuk tabung anak, tapi yang penting 1g emas mesti buat setiap bulan
MESTI
Hari ini saya ajak kawan2 menabung emas
Bukan untuk empayar perniagaan saya saja
Tapi untuk kesenangan kita di masa hadapan
Saya dah rasa seronoknya hidup tanpa PTPTN
Dan saya nak anak2 saya juga rasa demikian
Moga terbuka hati kawan2 semua


Salam sayang,
Najihatul Mursyidah
Your Gold Saving Advisor
0173413644

1 comment:

  1. Register with EverydayFamily TODAY and you will get stage based pregnancy and baby email newsletters, offers and coupon alerts as well as a wide range of free baby samples, coupons, baby magazines & much more.

    New Members Can Win Free Diapers for a Entire Year!

    ReplyDelete

Doa Murah Rezeki

Doa Murah Rezeki