Search This Blog

Wednesday 6 April 2016

Dengan Dinar Aku Jatuh Cinta

Pada tahun 2012, saya menggunakan sebahagian besar wang KWSP dengan membeli beberapa keping Dinar
Pada waktu itu, sekeping Dinar (4.25g) berharga +-RM600
Itulah detik awal perkenalan saya dengan dunia emas
Saya masih ingat pada waktu itu, saya memang tiada ilmu emas
Tetapi saya mengambil risiko dan tak berfikir panjang sangat
Yang saya tahu, emas boleh mengawal saya dari kerap mengeluarkan wang di mesin ATM
Hari ini
Dengan penampilan saya yang tanpa seurat rantai/ cincin/ gelang emas ini
Siapa sangka saya terjebak dalam dunia perniagaan emas
Dan saya mula tersenyum lebar apabila melihat nilai dinar yang saya miliki 2 tahun lepas meningkat kepada +-RM800 sekeping
Dan nilai ini sudah pasti akan meningkat saban tahun
Nasihat saya, ada belanjawan lebih, belilah Dinar
Tapi jika belanjawan belum mencukupi, mulakan dengan 0.5g syiling emas
Masing-masing ada kelebihan dan fungsi tersendiri...
Ingat, kawan ketika gembira memang ramai
Tapi apabila kita susah, keluarga sendiri pun belum tentu boleh bantu..
Mulakan tabung emas untuk family anda hari ini
Senyumm




Najihatul Mursyidah
Your Gold Saving Advisor
Kelana Jaya
0173413644

No comments:

Post a Comment

Doa Murah Rezeki

Doa Murah Rezeki