Search This Blog

Wednesday 20 April 2016

Hadiah Rare Aqiqah Abu Anas

Sebenarnya...
Ada cerita lebih awal tentang perkenalan saya dengan dunia emas..
Ini gambar recycle aqiqah anak pertama kami..
Ada salah seorang tetamu kami hadiahkan Abu Anas sekeping dirham Kelantan..


Waktu itu (lima tahun lepas), dirham ke..dinar ke..apatah lagi goldbar sangat asing bagi dunia kami
Dirham itu juga hampir2 missplace dek kerana status solo nya yang tidak berteman
Mungkin juga kerana warnanya silver dan kelihatan seperti 20sen saja nilainya..
Pada tahun 2012 ketika saya ushar-ushar harga dinar, barulah saya terfikir eh..berapa ye nilai dirham ni sebenarnya?
Baru saya tahu ketika itu...nilainya dalam RM30 sekeping
Mujur tak letak merata-rata...


Seronokkan hadiahkan baby kenangan yang rare?
Oh ya...powergold tak jual dirham
Bagi yang nak hadiahkan sesuatu untuk majlis aqiqah kawan2
Mungkin ada yang nak cuba 0.5g syiling emas?
Boleh contact saya okey smile emoticon
0173413644


No comments:

Post a Comment

Doa Murah Rezeki

Doa Murah Rezeki